didacte

didacte


  • Vertaal & Letterkunde (KUL)
  • orthopedagogie met stages met personen met ASS

  • taalleerkracht in het secundair en volwassenenonderwijs en voor Berlitz

  • postgraduaat didaktiek (KUL, Kris Van den Branden)

  • taalcoach OKAN


visie

Bijlessen, leren leren, een cursus of een taaldouche mag je beschouwen als talige bijeenkomsten: je hebt niet het gevoel dat je ‘les’ komt volgen. Het is mijn taak jouw specifieke taalkundige onzekerheden snel maar geduldig en gemoedelijk te ontdekken om zo je zelfvertrouwen en vooral je spreekdurf te bevorderen.


methodiek: SIMPATIA

  • STRATEGISH: berekend in functie van jouw doel
  • INTERACTIE: communicatie met vraag- antwoord
  • MONDELING: nadruk op praten
  • PARAFRASEREN: An vertaalt nauwelijks maar zegt op een andere manier
  • AUTOMATISERING: drillen - herhalen
  • TONEN: uitbeeldend, pictografisch of tastbaar
  • INDUCTIE: een theoretische regel is pas de (eventuele) allerlaatste stap
  • AUTOCORRECTIE: lerende ontdekt zélf zijn fout en verbetert zichzelf